torsdag 22 januari 2009

Mode 2009

Blir inte riktigt klok på vad det är för mode som gäller i vår!?! Satt på jobbet i dag och läste några olika tidningar, i den ena tidningen om jag inte minns fel va det Exressens bilaga Fredag. Där stod det att de va cowboys inspererat med fransar som gällde, tror jag läste i samma tidning att de va 70 tal som skulle vara i år. När jag ser ut igenom fönsterväggarna på jobbet på affärerna mittemot ser jag massa färglada byxor, skrik rosa, gult och klarblå. När jag kom hem hade jag fått ett mail av Vero moda att de va 80 tal som gällde i vår och där skrev dom om de starka färgerna men även att de skall vara stilrent med byxkjolar och kavajer och att man skall blanda de starka färgerna med ljuva beiga toner. För nårga dagar sen läste jag även att de skall vara mycket Hippi stil i år, plagg från Indiska skulle tydlingen fylla garderoben och smycken va de man skulle satsa mest på.


Det visar väl sig med tiden vad som gäller i vår, en kostym klänning med fransar som är gul,rosa och så toppar man det med ett gäng halsband kankse skulle passa? Men här på Gotland lär vi väl som vanligt inte följa de mode som är i övriga Sverige. Ingen vågar riktigt ta de första steget och sticka ut.


Nått som jag tror är säkert är att de svarta nagellacket kommer vara ute i år, slipper man pilla med en av de svåraste färgerna att sätta på naglarna:)

2 kommentarer:

  1. Haha så jävla komiskt! Jag kommer att ha på mig de som hänger i min garderob helt enkelt =) man får inte göra de krångligare än va de e ;) tss
    Men handla på Skokanonen, de ska man absolut inte göra i år =) eller något år alls =P
    Vilken blogger du e ;)
    Puss på dej

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte från gotland ursprungligen och kommer på mig att le en smula, eller ganska brett faktiskt... Mitt i prick där tjejen... Kanske får vi två sticka ut då... Kanske andra följer... Hmmm, fick idag veta att gina tricot var på ingång till visby... Kanske mjukar upp lite... Hoppas på fler trend setters...

    SvaraRadera